SEGMENTERTE KAMPANJER SOM SUKSESSFAKTOR
Jobbsys.no lager både små og store kampanjer, og kompleksiteten varierer. Felles for alle kampanjer er viktigheten av segmentering for å treffe riktig målgruppe. Vi fikk bryne oss litt ekstra da CEMAsys ønsket seg svensktalende, miljøengasjerte rådgivere på masternivå til Norge.
Medierådgiver: Anne-Lene Spanthus
Grafisk Design: Ida Elise Østberg
ANNONSERING
Med økende oppdragsmengde, så CEMAsys at de kom til å trenge flere rådgivere. De har vært kunde hos oss i mange år, og vet at det bare er å komme med ønskelisten.
De ønsket å treffe kandidater med interesse for klima, miljø og bærekraft, fortrinnsvis på masternivå i relevante fag. De skulle helst snakke svensk, og jobbe fra hovedkontoret i Oslo.
Vi brettet opp ermene og satte i gang.
PERSONAS
Vi startet med å lage personas for målgruppen. Hvem ser vi etter? Hvilket utdanningsløp og interesser har de? Vi søkte opp byer som hadde relevante skoler, både i Norge og i Sverige. Dessuten vurderte vi hvilket digitalt landskap målgruppen beveger seg i, samt mulighetene for segmentering i sosiale medier.

KREATIV UTFORMING
Da annonseringskanalene var valgt, var neste skritt å finne et godt visuelt uttrykk som skulle vekke oppmerksomhet hos målgruppen. Vi ønsket å speile CEMAsys som bedrift og trigge kandidatene til å søke.


RESULTAT
Etter en omfattende kampanjeperiode satt CEMAsys igjen med et høyt antall visninger og mange kvalifiserte søkere. De kunne melde om en spennende rekrutteringsprosess hvor tre meget kvalifiserte damer ble tilbudt jobb.
Helena, Minnea og Lydia ble en del av CEMAsys-teamet. De kunne fortelle at det var via sosiale medier og nettsiden “aktuell hållbarhet” de fant stillingsutlysningen og at den umiddelbart trigget deres interesse.