Lærlingside – Marthinsen & Duvholt legger det gode grunnlaget for sine lærlinger

Marthinsen & Duvholt ønsker å tiltrekke seg gode lærlinger til bransjen. De er en godkjent, seriøs lærebedrift, og vil vise at de følger med i tiden. Med lærlingside fra Jobbsys.no, fikk de et produkt som speiler dette. 

Medierådgiver: Mona Reppe
Grafisk designer: Joacim Eldre
Systemutvikler: Daniel Kittilsen

Fra å utlyse en ledig lærlingplass

Hvert år utlyser Marthinsen & Duvholt ledige lærlingplasser. Søknadsmottaket er knyttet til deres konto på jobbsys.no. Fullteksten blir publisert på portalen, og kandidatene søker enkelt ved å trykke på søkeknapp. Dette gjør utvelgelsesjobben enklere og mer oversiktlig, og videre prosess med intervjuinnkalling, avslag og ansettelse går via vår søkerhåndtering.

Til å tenke gjennom hele kandidatreisen

Men hva med de potensielle lærlingene? Kan en enkel stillingstekst informere en lærlingkandidat godt nok og trigge til søk? Marthinsen & Duvholt ville tenke nytt og samtidig vektlegge at de er en seriøs bedrift. De laget en film som viser en lærlings arbeidsdag i bedriften, og ønsket en egen lærlingside som er knyttet opp mot nettsiden deres. Verdien ligger i å skape innhold med relevant informasjon som appellerer til målgruppen.

 

Tilpasset ung målgruppe

Lærlingsiden formål er å vekke interesse hos jenter og gutter i ung alder. «Tone of voice», layout og informasjon er tilpasset en målgruppe som er på vei ut i arbeidslivet. Samtidig skal siden informere og trygge foreldre/pådrivere på en måte som bekrefter at dette er et bra sted for deres unge håpefulle.

Intervjuene av tidligere og nåværende lærlinger skaper en arena der ungdom kommuniserer til ungdom og forteller om sine opplevelser og erfaringer. Det er verdifullt å få innblikk i en lærlings hverdag fra en som selv har gått løpet. 

 

Lærlingplass landingsside – et trygghetsstempel

For å kunne tiltrekke seg motiverte lærlinger, er det viktig å bygge opp omdømmet til virksomheten. En landingsside for lærlinger skaper raskt interesse og gir deg muligheten til å fortelle om arbeidsplassen på en måte som engasjerer. Lærlingsiden ligger som en egen underside på firmaets nettside, er målgruppetilpasset og forteller hvem kollegene er, om arbeidsmiljøet og ansattgoder. Mulighetene er mange.

Kampanjer fra snapchat skaper oppmerksomhet

Med tanke på brukeradferden til målgruppen, ble det også utviklet en Snapchat-kampanje som dirigerer kandidaten direkte inn til lærlingsiden ved å «swipe» opp. Bruken av samme film på kampanjemateriellet som på landingssiden skaper gjenkjennelse.

Med mobilen i hånden blir lærlingkandidaten guidet gjennom hele reisen: Først ved å bli oppmerksom på lærlingmuligheten. Deretter er målet å gi relevant og god informasjon som trigger til søk. 

RESULTAT

Marthinsen & Duvholt har i samarbeid med jobbsys.no skapt en arena for å tiltrekke seg gode lærlinger og vise bedriften fra sin beste side. Med en lærlingside får de mulighet til å gi målgruppen skreddersydd informasjon. Ved å koble lærlingsiden til søkerhåndteringsverktøyet de allerede bruker, håndterer de søkerne på en korrekt og enkel måte. 

Ta gjerne en titt på lærlingsiden HER

KAN DETTE VÆRE NOE FOR  DIN BEDRIFT?

Dette er god employer branding. Her kan du legge inn smått og stort fra bedriften og la folk bli kjent med dere på en mer uformell måte. Vårt team hjelper deg gjerne med å sette opp en side for din bedrift.

Lærlingside – Marthinsen & Duvholt legger det gode grunnlaget for sine lærlinger

Marthinsen & Duvholt ønsker å tiltrekke seg gode lærlinger til bransjen. De er en godkjent, seriøs lærebedrift, og vil vise at de følger med i tiden. Med lærlingside fra Jobbsys.no, fikk de et produkt som speiler dette. 

Medierådgiver: Mona Reppe
Grafisk designer: Joacim Eldre
Systemutvikler: Daniel Kittilsen

Fra å utlyse en ledig lærlingplass

Hvert år utlyser Marthinsen & Duvholt ledige lærlingplasser. Søknadsmottaket er knyttet til deres konto på jobbsys.no. Fullteksten blir publisert på portalen, og kandidatene søker enkelt ved å trykke på søkeknapp. Dette gjør utvelgelsesjobben enklere og mer oversiktlig, og videre prosess med intervjuinnkalling, avslag og ansettelse går via vår søkerhåndtering.

Til å tenke gjennom hele kandidatreisen

Men hva med de potensielle lærlingene? Kan en enkel stillingstekst informere en lærlingkandidat godt nok og trigge til søk? Marthinsen & Duvholt ville tenke nytt og samtidig vektlegge at de er en seriøs bedrift. De laget en film som viser en lærlings arbeidsdag i bedriften, og ønsket en egen lærlingside som er knyttet opp mot nettsiden deres. Verdien ligger i å skape innhold med relevant informasjon som appellerer til målgruppen.

 

Tilpasset ung målgruppe

Lærlingsiden formål er å vekke interesse hos jenter og gutter i ung alder. «Tone of voice», layout og informasjon er tilpasset en målgruppe som er på vei ut i arbeidslivet. Samtidig skal siden informere og trygge foreldre/pådrivere på en måte som bekrefter at dette er et bra sted for deres unge håpefulle.

 

Intervjuene av tidligere og nåværende lærlinger skaper en arena der ungdom kommuniserer til ungdom og forteller om sine opplevelser og erfaringer. Det er verdifullt å få innblikk i en lærlings hverdag fra en som selv har gått løpet. 

 

Lærlingplass landingsside – et trygghetsstempel

For å kunne tiltrekke seg motiverte lærlinger, er det viktig å bygge opp omdømmet til virksomheten. En landingsside for lærlinger skaper raskt interesse og gir deg muligheten til å fortelle om arbeidsplassen på en måte som engasjerer. 

Lærlingsiden ligger som en egen underside på firmaets nettside, er målgruppetilpasset og forteller hvem kollegene er, om arbeidsmiljøet og ansattgoder. Mulighetene er mange.

Kampanjer fra snapchat skaper oppmerksomhet

Med tanke på brukeradferden til målgruppen, ble det også utviklet en Snapchat-kampanje som dirigerer kandidaten direkte inn til lærlingsiden ved å «swipe» opp. Bruken av samme film på kampanjemateriellet som på landingssiden skaper gjenkjennelse.

Med mobilen i hånden blir lærlingkandidaten guidet gjennom hele reisen: Først ved å bli oppmerksom på lærlingmuligheten. Deretter er målet å gi relevant og god informasjon som trigger til søk. 

RESULTAT

Marthinsen & Duvholt har i samarbeid med jobbsys.no skapt en arena for å tiltrekke seg gode lærlinger og vise bedriften fra sin beste side. Med en lærlingside får de mulighet til å gi målgruppen skreddersydd informasjon. Ved å koble lærlingsiden til søkerhåndteringsverktøyet de allerede bruker, håndterer de søkerne på en korrekt og enkel måte. 

Ta gjerne en titt på lærlingsiden HER

KAN DETTE VÆRE NOE FOR  DIN BEDRIFT?

Dette er god employer branding. Her kan du legge inn smått og stort fra bedriften og la folk bli kjent med dere på en mer uformell måte. Vårt team hjelper deg gjerne med å sette opp en side for din bedrift.

LES FLERE SUKSESSHISTORIER