Vi fokuserte på å fortsette det gode arbeidet Nordlaks hadde begynt på, og sørget for at resultat av materiellet ble en videreføring av det som allerede hadde vært ute fra før.
– Line Løvaas, senior grafisk designer
Nordlaks skulle utlyse seks helt forskjellige stillinger i samme kampanje, og de ønsket hjelp til en interessetriggende mediestrategi. Resultatet ble flere søkere enn noen gang.
Medierådgiver: Anne-Lene Spanthus
Grafisk Design: Line Løvaas
For å oppnå bærekraftig utvikling av havbruksnæringen, gikk Nordlaks i 2019 i gang med et stort byggeprosjekt: Havfarm 1.
Med et så omfattende prosjekt, er det også essensielt med kvalifiserte søkere. Det skulle utlyses seks forskjellige stillinger, alle med helt forskjellige typer arbeidsoppgaver og kandidatprofiler.
Med et så stort spenn i profilene vi var på utkikk etter, bestemte vi oss tidlig for en strategi hvor målet var å trigge målgruppen til å lese om selve prosjektet, og holde interessen for Havfarm 1 oppe.
Stillingene ble publisert på forskjellige plattformer. De tekniske stillingene ble via vårt samarbeid med tu.no publisert på deres portal, samt ilaks.no. Kandidater med erfaring fra nettopp slike prosjekter var målgruppen vi ønsket å treffe med disse kanalene.
For å nå bredt ut og holde interessen for Havfarm 1 oppe, gikk vi for Dagbladets mobilapp. I tillegg sørget vi for lokal dekning med annonser i Bladet Vesterålen, blv.no og vol.no
Nordlaks hadde i forkant av dette prosjektet modernisert sin profilmanual. De hadde også vært i forkant med film og teasere for å øke interessen.
Målet med denne kampanjen var å profilere mange stillinger samtidig og fortelle om dette prosjektet på begrenset plass.
Ved å bruke inngangen «vil du være med å skape fremtiden sammen med oss?» fikk vi med få ord frem stoltheten for prosjektet. Og enten man ville søke som kokk, matros, ROV, havtekniker, navigatør, operatør eller driftsleder, var det innenfor en ny og spennende satsning.
Kampanjen ble vellykket! Nordlaks forteller at de aldri har hatt et så stort antall søkere til noen stillinger før. Ikke bare var antallet søkere stort, men alle var veldig godt kvalifiserte.