VÅRE KOMMUNEKUNDER

Landets mange kommuner trenger medarbeidere til diverse funksjoner innen forskjellige bransjer. For å finne kvalifiserte kandidater til alle stillingene, er det viktig å være bevisst på målgruppen, og hvor i det digitale universet vi finner dem. Virksomheten skal vises fra sin beste side ved hjelp av design og gode bilder som vekker oppmerksomhet hos kvalifiserte kandidater.

Vi har utfordret noen av våre kommunekunder til å tenke litt utenfor boksen designmessig. Denne utfordringen har de sporty blitt med på, noe som har ført til mange felles seire. Under kan du lese om noen av dem.

 

 

 

FREDRIKSTAD KOMMUNE

Med 82.000 innbyggere er Fredrikstad landets tiende største kommune. Den ble kåret til Norges mest attraktive by i 2017 og er i sterk vekst. Vi fokuserer på dette når vi lager stillingsannonser for dem, og legger vekt på å formidle kommunens stolthet. Med en sterk profilmanual er elementene i materiellet fra kommunen gjenkjennbare. Vi sørger for ekstra oppmerksomhet ved hjelp av bilder og bevegelse der stillingene publiseres.  

Materiell lages alltid i samarbeid med kunden. Vi spør i forkant om de har spesielle ønsker med tanke på bilder og grafisk uttrykk. Bilder er et viktig virkemiddel, og vi forsøker alltid å finne bilder som speiler bedriften og trigger til søk. 

Til høyre kan du bla igjennom noe av materiellet vi har laget for Fredrikstad kommune.

 

 

 

 

 

Våren 2020 søkte de etter sommervikarer for helse og velferd, og i den anledning ble det laget en video der forskjellige brukere takket helsetjenesten i kommunen. Denne varme videoen ble benyttet for å vise kommunens styrke innen dette viktige området.

Resultatet ble fantastisk! Annonsene ble delt på Facebook hundrevis av ganger – både av stolte aktører innen helsevesenet og folk som ønsket å tipse videre om de spennende jobbene som nå var ledige. I tillegg til visningene og klikkene vi legger opp til i våre kampanjer, fikk denne kampanjen en ekstra boost av alle som engasjerte seg, og Fredrikstad kommune fikk nok søkere til stillingene. 

 

 

 

 

Hos oss blir hver stilling behandlet unikt, og vi vurderer alltid hvilke kanaler som egner seg best for målgruppen. Fredrikstad kommune har blant annet hatt kampanjer ute på Snapchat, Facebook, Linkedin, i nettaviser og på utvalgte nettsteder via Google Display. 

Les vårt innlegg om hvorfor vi anbefaler Google Display for ledige stillinger HER

 

 

KONGSBERG KOMMUNE

Kongsberg kommune har 27.700 innbyggere og ligger sentralt på Østlandet. Byen Kongsberg er kjent for Universitetet i sørøst-Norge og kalles ofte for «teknologibyen». Kommunen har totalt ca 1.900 arbeidsplasser. Når de søker nye medarbeidere, bistår vi med mediestrategi og materiellproduksjon i tråd med kommunens uttrykk og verdier.

Til høyre kan du bla deg gjennom noe av materiellet vi har laget for Kongsberg kommune. 

 

 

 

 

 

 

 

Kommunen legger vekt på å være en raus, åpen og nyskapende organisasjon. Kampanjene vi lager for Kongsberg kommune gjenspeiler dette. Vi har delt en suksesshistorie på nettsiden vår som viser en kampanje som fikk stor oppmerksomhet og mange relevante søkere. Vi utfordret kommunen til å tenke helt nytt, og de var sporty nok til å bli med på idéen (les HER). 

 

 

 

 

 

 

 

RINGSAKER KOMMUNE

Kjært barn har mange navn, og Ringsaker er kjent som både Prøysenkommunen, matkommunen og næringskommunen. 

For Ringsaker kommune har vi i flere år hovedsakelig stått for print-annonser i forbindelse med kommunens kunngjøringer. Vår kontaktperson sender teksten, og vi sørger for at annonsen får riktig utforming og innrykk i ønskede aviser.  

De har også begynt å snuse på mulighetene som ligger i annonsering av ledige stillinger, og vi traff mål med vår kampanje for fagarbeider til parkavdelingen. 

 

ØSTRE TOTEN KOMMUNE

Den nyeste kommunen på laget er Østre Toten kommune, som også har begynt å se litt på mulighetene som finnes i profilering av jobbannonser. Innen helsefaget har vi søkt etter rådgivere, enhetsleder til en avdeling på helsebygget «Labo», sommervikarer og rekrutteringsstillinger for studenter innen helsefag. 

For kampanjene som har omhandler studenter og unge voksne sørger vi ofte for at kampanjene rulles ut på Snapchat, hvor vi ser at vi får god respons innenfor aldersgruppen. I noen kampanjer er en kombinasjon av Snapchat og Instagram en god strategi, da kandidatene kanskje først ser snappen slik at stillingen blir «top of mind» og deretter blir påmint stillingen når de scroller instagram-feeden. 

For Østre Toten kommune har vi sett at profileringen har god effekt, både for å få flere kvalifiserte søkere til stillingene, og for å profilere kommunen som en god og trygg arbeidsplass. 

VI VISER DIN BEDRIFT FRA SIN BESTE SIDE

Vår høyeste prioritet er alltid at våre kunder skal lykkes. Det er de ansatte som utgjør kompetansen en bedrift har, og et godt arbeidsmiljø er viktig for suksessfaktoren. Det er essensielt at din neste medarbeider har de nødvendige kvalifikasjonene og er rett person for jobben.

Jobbutlysningen gir mange tilfeller et førsteinntrykk av bedriften. Vi utfordrer arbeidsgivere til å tenke over egen attraktivitet og positive historier. Vi ønsker å bidra til å kommunisere positivitet og stolthet videre til nåværende og fremtidige medarbeidere for å inspirere, motivere og gjøre bedriften til et foretrukket sted å jobbe. 


VIL DU VITE HVA VI KAN GJØRE FOR DIN BEDRIFT?
 

Vi hjelper deg i jakten på dine drømmekandidater.
Ta kontakt for en uforpliktende prat! 

Til kontaktskjema

LES FLERE SUKSESSHISTORIER