
Schenker
Med 140 års erfaring er DB Schenker en ledende aktør i den globale transport- og logistikkindustrien. De uttaler selv at deres viktigste verdi er de ansatte. Hos Schenker finnes mange ulike stillinger, og annonseringen har vært rettet mot ulike målgrupper.
Det er givende å bistå DB Schenker i jakten på kvalifiserte kandidater. Vi sørger for at jobbutlysningen er synlig i de kanalene som målgruppen benytter.
Våre medierådgivere tar seg av analysen og mediestrategien i forkant av publisering og legger opp til en kampanje som skal treffe de kvalifiserte kandidatene der de befinner seg. I de drøye 20 årene Jobbsys.no har vært på banen, har vi etablert et godt samarbeid med de fleste mediehus og fagsteder som vi målrettet bruker for de ulike utlysningene.

I 2019 lette Schenker etter trainees, og vi valgte å dele opp kampanjen for å segmentere mot to forskjellige målgrupper. Vi ønsket først og fremst å treffe gutter og jenter i «riktig» aldersgruppe med utdanningsløp og interesser som passet til trainee-programmet.
Samtidig kjørte vi en parallell kampanje hvor målgruppen vi ville treffe var mer generell. Vi ønsket god synlighet også hos foreldre, besteforeldre og lærere som kunne tipse videre til sine unge og håpefulle.
I dagens digitale verden er mulighetene for segmentering mange. I motsetning til kampanjer der formålet er å spre budskapet til en stor og generell målgruppe, er det i en jobbutlysning viktig å treffe «spot on». Målgruppen er ofte smal, og det er viktig å segmentere riktig.
