Torsdag 12. mars haglet det inn med meldinger fra myndighetene via diverse nyhetskanaler, og alvoret gikk opp for oss alle sammen. Laptop og telefon ble pakket ned, og vi dro hvert til vårt uten å vite hva som skulle skje videre. Mens butikkhyllene ble tomme, hyttefolket ble sendt hjem og barnehager og skoler stengte, mobiliserte vi jobbsystroppene fra hjemmekontor.

 

Business as usual

Vi lever av å hjelpe våre kunder med ledige stillinger, og kommuniserer disse ut i de fleste kanaler. Vi skjønte raskt at det var mange som måtte stenge døra og at det kunne bli lite med bestillinger fremover. Og med tanke på at dette kunne vare lenge, måtte vi dessverre permittere de få som ikke har direkte kundekontakt eller sitter og produserer materiell for kunden. Dette var tøft for oss alle, men vi måtte prøve å se inn i glasskula og tenke hva som var best for jobbsys.no fremover, og ikke minst hvordan vi kunne hjelpe kundene som trengte våre tjenester. Jobbsys` byråleder gikk ut med dette i våre kanaler:

 

«Det vi opplever i disse dager er uvirkelig, og vi i Jobbsys.no ønsker å gjennomføre denne perioden på riktigst og best mulig måte. I vårt digitale samfunn er det heldigvis mulig for oss å være til stede for våre kunder.

Vårt største ønske er at alle våre flotte kunder kommer seg gjennom dette på best mulig vis. Mange bedrifter vil selvfølgelig sette nyansettelser, intervjuprosesser og stilling-ledig annonsering på vent i denne perioden, men på samme tid vil enkelte bedrifter trenge flere ansatte enn noen gang!

Vi er fortsatt her for å bistå deg og din bedrift, og er tilgjengelige mandag-fredag fra 08:00-16:00 for råd og en uforpliktende prat.» 

– Anne-Lene Spanthus, byråleder i Jobbsys.no

Kommuner og helseforetak trengte bistand

Ikke alle av våre kunder hadde ansettelsesstopp. Flere trengte å dekke det behovet som oppstod under koronatiden. Ecura er et eksempel på dette. De hadde stort behov for mer helsepersonell til alle sine avdelinger i Norge. Vi bistod med å sørge for at den landsdekkende kampanjen gikk slik den skulle og nådde ut til helse-Norge. Du kan lese mer om kampanjen HER.

For enkelte kunder måtte vi stoppe alle aktive kampanjer og sørge for at stillinger ikke lenger var synlige. Andre hadde behov for å forlenge og gå bredere ut med utlysningene. På de flatene der kundene ikke fikk økt kostnad, lot vi stillingene ligge aktivt lenge etter det som er normen. Her var det bare å brette opp ermene og sørge for at kundene fikk maksimalt ut av kampanjene.

Tid for omtanke

Dagene på hjemmekontor startet med teams-møte. Vi snakket om hva som sto på dagens agenda, hva som måtte gjøres og planlegges og hvilke kunder som trengte hjelp. Som en del av et team var det motiverende å vite at vi skulle dra lasset sammen, om enn fra hver vår stue. Vi jobber vanligvis tett og er flere på prosjektene for å sikre best mulig resultat. Det ble mer krevende å gi beskjeder når det måtte gjøres digitalt, og vi oppdaget plutselig hvor mye vi samhandler på daglig basis. Det ble viktig for oss å kunne opprettholde denne flyten.

Det var også godt å starte dagen med å prate om hvordan vi opplevde tiden. Det ble viktig å høre hvordan det sto til med kollegene. Ikke alle er like godt rustet for å takle en så spesiell tid, og ikke alle har folk rundt seg hjemme som kan høre på tanker og bekymringer. Men vi kunne bruke hverandre.  Hvordan har du det? Går det bra deg og dem du er glad i?  Det var åpent for samtale med de menneskene vi tilbringer flest timer sammen med til vanlig i hverdagen, og som kjenner hverandre på både profesjonelt og privat plan.             

 

Nedgang for mediebedrifter og økt skjermtid for forbrukerne

Våre samarbeidspartnere opplevde en enorm nedgang i salg av annonser. De fleste mediehus kunne tilby annonseplass til en hyggeligere pris. Folk hjemme surfet mer på sosiale medier enn noen gang før, og oppdaterte seg i alle nyhetskanaler. Nettopp på de flatene vi publiserer ledige stillinger. Vi kunne se tallene for klikk og engasjement øke enormt. Det ble et heldig utfall for våre kunder som var avhengig av å treffe med sine kampanjer, kanskje mer enn noen gang.

Samlet tropp

Det var tøffe dager og mange vanskelige avgjørelser å ta under koronatiden. Vi kan med hånden på hjertet si at vi aldri blir den samme igjen. Med styret som heiagjeng, og beskjeden: «Dette skal vi klare», en byråleder som guidet oss gjennom med stø hånd, samt teammedlemmer med stor forståelse og tålmodighet, kom vi oss styrket gjennom denne tiden. Vi var heldige som hadde mulighet til å tenke fremover, og gjøv løs på oppgaver vi ikke hadde fått tid til i vintermånedene. Blant annet ferdigstille og publisere den nye nettsiden. Nye markeds- og kommunikasjonsplaner ble justert og satt, og midt oppe i det hele tok vi imot en ny jobbsysser på kreativt team.

Små skritt tilbake til hverdagen

Jobbsys.no har kontor på Eik Gressbanen i Tønsberg. Der har vi nok av boltreplass, åpne fine lokaler med mange muligheter til å både dele plass og sitte alene. Da to-meter regelen ble opphevet, fikk de som ønsket det komme tilbake på kontoret. Huseier hadde satt i gang tiltak med hyppigere vasking, og vi tok ansvar for å sprite ned alle kontaktflater hver dag. Ingen klemmer eller deling av mat, større avstand til hverandre, men likevel lov å treffe kolleger igjen. Følelsen av normal hverdag begynte å komme tilbake. Siden mai har vi vært fulltallig og tilbake i normal drift, men med nytt tankesett og nye fremtidsplaner. Vi har måttet tilpasse oss, som mange andre.

Hva har vi lært av dette?

Det å få lov til å dra på kontoret har fått en ny betydning etter lange uker med hjemmekontor. Vi har også erfart at vi fungerer utmerket hjemmefra, men aller best når vi er sammen.

Vi er heldige som har trofaste kunder. De vet at de får den hjelpen de trenger hos jobbsys.no og at vi er løsningsorienterte og tenker klart, selv om hele verden endres. Vi har også lært at digitale kundemøter kan være like produktive som møter ansikt til ansikt. Selv om det aldri vil slå det å ta en kaffekopp for å snakke om utfordringer i HR-prosesser, kan vi ta den praten gjennom skjermen også. Digitale møter gjør oss mer effektive og gir oss muligheten til å fortelle eksisterende og nye kunder hva vi kan gjøre for dem når geografien ikke tillater fysiske møter. Vi har allerede begynt å booke møter som vi tidligere ikke hadde sett var mulig. Vi har mye godt i vente!

Ønsker din virksomhet å ta et møte med oss, på skjerm eller over en kaffekopp?
Vi gleder oss allerede!                                                                                 

A title

Image Box text

Forfatter

Line Løvaas, senior grafisk designer

Line er senior grafisk designer og leveranseansvarlig i Jobbsys.no.
Hun har tidligere jobbet som visual merchandiser, og har en bred og helhetlig utdannelse innen visuell kommunikasjon. Hun har et godt og profesjonelt øye for detaljer, noe både vi og våre kunder nyter godt av.

 

Torsdag 12. mars haglet det inn med meldinger fra myndighetene via diverse nyhetskanaler, og alvoret gikk opp for oss alle sammen. Laptop og telefon ble pakket ned, og vi dro hvert til vårt uten å vite hva som skulle skje videre. Mens butikkhyllene ble tomme, hyttefolket ble sendt hjem og barnehager og skoler stengte, mobiliserte vi jobbsystroppene fra hjemmekontor.

 

Business as usual

Vi lever av å hjelpe våre kunder med ledige stillinger, og kommuniserer disse ut i de fleste kanaler. Vi skjønte raskt at det var mange som måtte stenge døra og at det kunne bli lite med bestillinger fremover. Og med tanke på at dette kunne vare lenge, måtte vi dessverre permittere de få som ikke har direkte kundekontakt eller sitter og produserer materiell for kunden. Dette var tøft for oss alle, men vi måtte prøve å se inn i glasskula og tenke hva som var best for jobbsys.no fremover, og ikke minst hvordan vi kunne hjelpe kundene som trengte våre tjenester. Jobbsys` byråleder gikk ut med dette i våre kanaler:

 

«Det vi opplever i disse dager er uvirkelig, og vi i Jobbsys.no ønsker å gjennomføre denne perioden på riktigst og best mulig måte. I vårt digitale samfunn er det heldigvis mulig for oss å være til stede for våre kunder.

Vårt største ønske er at alle våre flotte kunder kommer seg gjennom dette på best mulig vis. Mange bedrifter vil selvfølgelig sette nyansettelser, intervjuprosesser og stilling-ledig annonsering på vent i denne perioden, men på samme tid vil enkelte bedrifter trenge flere ansatte enn noen gang!

Vi er fortsatt her for å bistå deg og din bedrift, og er tilgjengelige mandag-fredag fra 08:00-16:00 for råd og en uforpliktende prat.» 

– Anne-Lene Spanthus, byråleder i Jobbsys.no

Kommuner og helseforetak trengte bistand

Ikke alle av våre kunder hadde ansettelsesstopp. Flere trengte å dekke det behovet som oppstod under koronatiden. Ecura er et eksempel på dette. De hadde stort behov for mer helsepersonell til alle sine avdelinger i Norge. Vi bistod med å sørge for at den landsdekkende kampanjen gikk slik den skulle og nådde ut til helse-Norge. Du kan lese mer om kampanjen HER.

For enkelte kunder måtte vi stoppe alle aktive kampanjer og sørge for at stillinger ikke lenger var synlige. Andre hadde behov for å forlenge og gå bredere ut med utlysningene. På de flatene der kundene ikke fikk økt kostnad, lot vi stillingene ligge aktivt lenge etter det som er normen. Her var det bare å brette opp ermene og sørge for at kundene fikk maksimalt ut av kampanjene.

Tid for omtanke

Dagene på hjemmekontor startet med teams-møte. Vi snakket om hva som sto på dagens agenda, hva som måtte gjøres og planlegges og hvilke kunder som trengte hjelp. Som en del av et team var det motiverende å vite at vi skulle dra lasset sammen, om enn fra hver vår stue. Vi jobber vanligvis tett og er flere på prosjektene for å sikre best mulig resultat. Det ble mer krevende å gi beskjeder når det måtte gjøres digitalt, og vi oppdaget plutselig hvor mye vi samhandler på daglig basis. Det ble viktig for oss å kunne opprettholde denne flyten.

Det var også godt å starte dagen med å prate om hvordan vi opplevde tiden. Det ble viktig å høre hvordan det sto til med kollegene. Ikke alle er like godt rustet for å takle en så spesiell tid, og ikke alle har folk rundt seg hjemme som kan høre på tanker og bekymringer. Men vi kunne bruke hverandre.  Hvordan har du det? Går det bra deg og dem du er glad i?  Det var åpent for samtale med de menneskene vi tilbringer flest timer sammen med til vanlig i hverdagen, og som kjenner hverandre på både profesjonelt og privat plan.             

 

Nedgang for mediebedrifter og økt skjermtid for forbrukerne

Våre samarbeidspartnere opplevde en enorm nedgang i salg av annonser. De fleste mediehus kunne tilby annonseplass til en hyggeligere pris. Folk hjemme surfet mer på sosiale medier enn noen gang før, og oppdaterte seg i alle nyhetskanaler. Nettopp på de flatene vi publiserer ledige stillinger. Vi kunne se tallene for klikk og engasjement øke enormt. Det ble et heldig utfall for våre kunder som var avhengig av å treffe med sine kampanjer, kanskje mer enn noen gang.

Samlet tropp

Det var tøffe dager og mange vanskelige avgjørelser å ta under koronatiden. Vi kan med hånden på hjertet si at vi aldri blir den samme igjen. Med styret som heiagjeng, og beskjeden: «Dette skal vi klare», en byråleder som guidet oss gjennom med stø hånd, samt teammedlemmer med stor forståelse og tålmodighet, kom vi oss styrket gjennom denne tiden. Vi var heldige som hadde mulighet til å tenke fremover, og gjøv løs på oppgaver vi ikke hadde fått tid til i vintermånedene. Blant annet ferdigstille og publisere den nye nettsiden. Nye markeds- og kommunikasjonsplaner ble justert og satt, og midt oppe i det hele tok vi imot en ny jobbsysser på kreativt team.

Små skritt tilbake til hverdagen

Jobbsys.no har kontor på Eik Gressbanen i Tønsberg. Der har vi nok av boltreplass, åpne fine lokaler med mange muligheter til å både dele plass og sitte alene. Da to-meter regelen ble opphevet, fikk de som ønsket det komme tilbake på kontoret. Huseier hadde satt i gang tiltak med hyppigere vasking, og vi tok ansvar for å sprite ned alle kontaktflater hver dag. Ingen klemmer eller deling av mat, større avstand til hverandre, men likevel lov å treffe kolleger igjen. Følelsen av normal hverdag begynte å komme tilbake. Siden mai har vi vært fulltallig og tilbake i normal drift, men med nytt tankesett og nye fremtidsplaner. Vi har måttet tilpasse oss, som mange andre.

Hva har vi lært av dette?

Det å få lov til å dra på kontoret har fått en ny betydning etter lange uker med hjemmekontor. Vi har også erfart at vi fungerer utmerket hjemmefra, men aller best når vi er sammen.

Vi er heldige som har trofaste kunder. De vet at de får den hjelpen de trenger hos jobbsys.no og at vi er løsningsorienterte og tenker klart, selv om hele verden endres. Vi har også lært at digitale kundemøter kan være like produktive som møter ansikt til ansikt. Selv om det aldri vil slå det å ta en kaffekopp for å snakke om utfordringer i HR-prosesser, kan vi ta den praten gjennom skjermen også. Digitale møter gjør oss mer effektive og gir oss muligheten til å fortelle eksisterende og nye kunder hva vi kan gjøre for dem når geografien ikke tillater fysiske møter. Vi har allerede begynt å booke møter som vi tidligere ikke hadde sett var mulig. Vi har mye godt i vente!

Ønsker din virksomhet å ta et møte med oss, på skjerm eller over en kaffekopp?
Vi gleder oss allerede!                                                                                 

A title

Image Box text

Forfatter

Line Løvaas, senior grafisk designer

Line er senior grafisk designer og leveranseansvarlig i Jobbsys.no.
Hun har tidligere jobbet som visual merchandiser, og har en bred og helhetlig utdannelse innen visuell kommunikasjon. Hun har et godt og profesjonelt øye for detaljer, noe både vi og våre kunder nyter godt av.

 

Torsdag 12. mars haglet det inn med meldinger fra myndighetene via diverse nyhetskanaler, og alvoret gikk opp for oss alle sammen. Laptop og telefon ble pakket ned, og vi dro hvert til vårt uten å vite hva som skulle skje videre. Mens butikkhyllene ble tomme, hyttefolket ble sendt hjem og barnehager og skoler stengte, mobiliserte vi jobbsystroppene fra hjemmekontor.

 

Business as usual

Vi lever av å hjelpe våre kunder med ledige stillinger, og kommuniserer disse ut i de fleste kanaler. Vi skjønte raskt at det var mange som måtte stenge døra og at det kunne bli lite med bestillinger fremover. Og med tanke på at dette kunne vare lenge, måtte vi dessverre permittere de få som ikke har direkte kundekontakt eller sitter og produserer materiell for kunden. Dette var tøft for oss alle, men vi måtte prøve å se inn i glasskula og tenke hva som var best for jobbsys.no fremover, og ikke minst hvordan vi kunne hjelpe kundene som trengte våre tjenester. Jobbsys` byråleder gikk ut med dette i våre kanaler:

«Det vi opplever i disse dager er uvirkelig, og vi i Jobbsys.no ønsker å gjennomføre denne perioden på riktigst og best mulig måte. I vårt digitale samfunn er det heldigvis mulig for oss å være til stede for våre kunder.

Vårt største ønske er at alle våre flotte kunder kommer seg gjennom dette på best mulig vis. Mange bedrifter vil selvfølgelig sette nyansettelser, intervjuprosesser og stilling-ledig annonsering på vent i denne perioden, men på samme tid vil enkelte bedrifter trenge flere ansatte enn noen gang!

Vi er fortsatt her for å bistå deg og din bedrift, og er tilgjengelige mandag-fredag fra 08:00-16:00 for råd og en uforpliktende prat.» 

– Anne-Lene Spanthus, byråleder i Jobbsys.no

Kommuner og helseforetak trengte bistand

Ikke alle av våre kunder hadde ansettelsesstopp. Flere trengte å dekke det behovet som oppstod under koronatiden. Ecura er et eksempel på dette. De hadde stort behov for mer helsepersonell til alle sine avdelinger i Norge. Vi bistod med å sørge for at den landsdekkende kampanjen gikk slik den skulle og nådde ut til helse-Norge. Du kan lese mer om kampanjen HER.

For enkelte kunder måtte vi stoppe alle aktive kampanjer og sørge for at stillinger ikke lenger var synlige. Andre hadde behov for å forlenge og gå bredere ut med utlysningene. På de flatene der kundene ikke fikk økt kostnad, lot vi stillingene ligge aktivt lenge etter det som er normen. Her var det bare å brette opp ermene og sørge for at kundene fikk maksimalt ut av kampanjene.

Tid for omtanke

Dagene på hjemmekontor startet med teams-møte. Vi snakket om hva som sto på dagens agenda, hva som måtte gjøres og planlegges og hvilke kunder som trengte hjelp. Som en del av et team var det motiverende å vite at vi skulle dra lasset sammen, om enn fra hver vår stue. Vi jobber vanligvis tett og er flere på prosjektene for å sikre best mulig resultat. Det ble mer krevende å gi beskjeder når det måtte gjøres digitalt, og vi oppdaget plutselig hvor mye vi samhandler på daglig basis. Det ble viktig for oss å kunne opprettholde denne flyten.

Det var også godt å starte dagen med å prate om hvordan vi opplevde tiden. Det ble viktig å høre hvordan det sto til med kollegene. Ikke alle er like godt rustet for å takle en så spesiell tid, og ikke alle har folk rundt seg hjemme som kan høre på tanker og bekymringer. Men vi kunne bruke hverandre.  Hvordan har du det? Går det bra deg og dem du er glad i?  Det var åpent for samtale med de menneskene vi tilbringer flest timer sammen med til vanlig i hverdagen, og som kjenner hverandre på både profesjonelt og privat plan.             

 

Nedgang for mediebedrifter og økt skjermtid for forbrukerne

Våre samarbeidspartnere opplevde en enorm nedgang i salg av annonser. De fleste mediehus kunne tilby annonseplass til en hyggeligere pris. Folk hjemme surfet mer på sosiale medier enn noen gang før, og oppdaterte seg i alle nyhetskanaler. Nettopp på de flatene vi publiserer ledige stillinger. Vi kunne se tallene for klikk og engasjement øke enormt. Det ble et heldig utfall for våre kunder som var avhengig av å treffe med sine kampanjer, kanskje mer enn noen gang.

Samlet tropp

Det var tøffe dager og mange vanskelige avgjørelser å ta under koronatiden. Vi kan med hånden på hjertet si at vi aldri blir den samme igjen. Med styret som heiagjeng, og beskjeden: «Dette skal vi klare», en byråleder som guidet oss gjennom med stø hånd, samt teammedlemmer med stor forståelse og tålmodighet, kom vi oss styrket gjennom denne tiden. Vi var heldige som hadde mulighet til å tenke fremover, og gjøv løs på oppgaver vi ikke hadde fått tid til i vintermånedene. Blant annet ferdigstille og publisere den nye nettsiden. Nye markeds- og kommunikasjonsplaner ble justert og satt, og midt oppe i det hele tok vi imot en ny jobbsysser på kreativt team.

Små skritt tilbake til hverdagen

Jobbsys.no har kontor på Eik Gressbanen i Tønsberg. Der har vi nok av boltreplass, åpne fine lokaler med mange muligheter til å både dele plass og sitte alene. Da to-meter regelen ble opphevet, fikk de som ønsket det komme tilbake på kontoret. Huseier hadde satt i gang tiltak med hyppigere vasking, og vi tok ansvar for å sprite ned alle kontaktflater hver dag. Ingen klemmer eller deling av mat, større avstand til hverandre, men likevel lov å treffe kolleger igjen. Følelsen av normal hverdag begynte å komme tilbake. Siden mai har vi vært fulltallig og tilbake i normal drift, men med nytt tankesett og nye fremtidsplaner. Vi har måttet tilpasse oss, som mange andre.

Hva har vi lært av dette?

Det å få lov til å dra på kontoret har fått en ny betydning etter lange uker med hjemmekontor. Vi har også erfart at vi fungerer utmerket hjemmefra, men aller best når vi er sammen.

Vi er heldige som har trofaste kunder. De vet at de får den hjelpen de trenger hos jobbsys.no og at vi er løsningsorienterte og tenker klart, selv om hele verden endres. Vi har også lært at digitale kundemøter kan være like produktive som møter ansikt til ansikt. Selv om det aldri vil slå det å ta en kaffekopp for å snakke om utfordringer i HR-prosesser, kan vi ta den praten gjennom skjermen også. Digitale møter gjør oss mer effektive og gir oss muligheten til å fortelle eksisterende og nye kunder hva vi kan gjøre for dem når geografien ikke tillater fysiske møter. Vi har allerede begynt å booke møter som vi tidligere ikke hadde sett var mulig. Vi har mye godt i vente!

Ønsker din virksomhet å ta et møte med oss, på skjerm eller over en kaffekopp?
Vi gleder oss allerede!                                                                                 

A title

Image Box text

Forfatter

Line Løvaas, senior grafisk designer

Line er senior grafisk designer og leveranseansvarlig i Jobbsys.no.
Hun har tidligere jobbet som visual merchandiser, og har en bred og helhetlig utdannelse innen visuell kommunikasjon. Hun har et godt og profesjonelt øye for detaljer, noe både vi og våre kunder nyter godt av.