Noen av våre kunder innen Transport og logistikk

Estimert lesetid: 7 minutter
Skrevet av: Ida Elise Østberg

Estimert lesetid: 7 minutter
Skrevet av: Ida Elise Østberg
Å trigge til søk
Kjøreleder, koordinator, distribusjonsmedarbeider, sjåfør, terminalarbeider, kundekonsulent, KAM, lagermedarbeider og befraktere er alle eksempler på viktige roller i transportbransjen. Alle ledd trenger gode ansatte for at firmaet skal fungere som et velsmurt maskineri.
Sammen med kunden kommer vi frem til riktig mediemiks for å finne den rette kandidaten og velger virkemidler for å trigge kandidaten til å søke. Kampanjene for utlysningen og materiellet som blir brukt må skape oppmerksomhet og oppfattes som relevant for at man skal få kandidaten til å lese.

Med teamet til Jobbsys.no i ryggen, har vi en god sparringspartner innen spørsmål om rekruttering og annonsestrategier. De yter god service, responderer raskt og opptrer profesjonelt. Det er også tidsbesparende å ha en leverandør som leverer spennende design ut fra vår profil til ulike portaler og flater – de leverer alltid og følger opp hele veien.
–Hans Erik Guin,
HR-sjef i Schenker

Med teamet til Jobbsys.no i ryggen, har vi en god sparringspartner innen spørsmål om rekruttering og annonsestrategier. De yter god service, responderer raskt og opptrer profesjonelt. Det er også tidsbesparende å ha en leverandør som leverer spennende design ut fra vår profil til ulike portaler og flater – de leverer alltid og følger opp hele veien.
– Hans Erik Guin,
HR-sjef i Schenker
Schenker
Med 140 års erfaring er DB Schenker en ledende aktør i den globale transport- og logistikkindustrien. De uttaler selv at deres viktigste verdi er de ansatte. Hos Schenker finnes mange ulike stillinger, og annonseringen har vært rettet mot ulike målgrupper.
Det er givende å bistå DB Schenker i jakten på kvalifiserte kandidater. Vi sørger for at jobbutlysningen er synlig i de kanalene som målgruppen benytter.
Våre medierådgivere tar seg av analysen og mediestrategien i forkant av publisering og legger opp til en kampanje som skal treffe de kvalifiserte kandidatene der de befinner seg. I de drøye 20 årene Jobbsys.no har vært på banen, har vi etablert et godt samarbeid med de fleste mediehus og fagsteder som vi målrettet bruker for de ulike utlysningene.
Da Schenker lette etter trainees, valgte vi å dele opp kampanjen for å segmentere mot to forskjellige målgrupper. Vi ønsket først og fremst å treffe gutter og jenter i «riktig» aldersgruppe med utdanningsløp og interesser som passet til trainee-programmet.
Vi tilpasset annonsene i kampanjen mot de som var i målgruppen til å bli lærlinger hos Schenker


Vi tilpasset annonsene i kampanjen mot de som var i målgruppen til å bli lærlinger hos Schenker
Samtidig kjørte vi en parallell kampanje hvor målgruppen vi ville treffe var mer generell. Vi ønsket god synlighet også hos foreldre, besteforeldre og lærere som kunne tipse videre til sine unge og håpefulle.
I dagens digitale verden er mulighetene for segmentering mange. I motsetning til kampanjer der formålet er å spre budskapet til en stor og generell målgruppe, er det i en jobbutlysning viktig å treffe «spot on». Målgruppen er ofte smal, og det er viktig å segmentere riktig.

De andre annonsene var tilpasset til å treffe foreldre, eller kanskje tanter, onkler og bestemødre som kunne tipse videre

De andre annonsene var tilpasset til å treffe foreldre, eller kanskje tanter, onkler og bestemødre som kunne tipse videre

Når vi har ledige stillinger, betyr det mye for oss å få publisert disse raskt. Jobbsys.no er fleksible, nøyaktige og «hands on». Vi setter stor pris på deres korte responstid.
– Sonja Fossum Møller,
Manager HR Norway i DSV

Når vi har ledige stillinger, betyr det mye for oss å få publisert disse raskt. Jobbsys.no er fleksible, nøyaktige og «hands on». Vi setter stor pris på deres korte responstid.
– Sonja Fossum Møller,
Manager HR Norway i DSV