CEMAsys - rådgivere
Jobbsys.no lager både små og store kampanjer, og kompleksiteten varierer. Felles for alle kampanjer er viktigheten av segmentering for å treffe riktig målgruppe. Vi fikk bryne oss litt ekstra da CEMAsys ønsket seg svensktalende, miljøengasjerte rådgivere på masternivå til Norge.
Annonsering
Med økende oppdragsmengde, så CEMAsys at de kom til å trenge flere rådgivere. De har vært kunde hos oss i mange år, og vet at det bare er å komme med ønskelisten
De ønsket å treffe kandidater med interesse for klima, miljø og bærekraft, fortrinnsvis på masternivå i relevante fag. De skulle helst snakke svensk, og jobbe fra hovedkontoret i Oslo.
Vi brettet opp ermene og satte i gang.
Personas
Vi startet med å lage personas for målgruppen. Hvem ser vi etter? Hvilket utdanningsløp og interesser har de? Vi søkte opp byer som hadde relevante skoler, både i Norge og i Sverige. Dessuten vurderte vi hvilket digitalt landskap målgruppen beveger seg i, samt mulighetene for segmentering i sosiale medier.
Her måtte vi tenke på hvilke kanaler som ga oss best mulighet til å segmentere mot riktig målgruppe. Vi måtte også tenke på hvor vi skulle finne målgruppen, både geografisk og på nett. I tillegg ønsket vi en synergi-effekt over flere kanaler for å holde kampanjen friskt i minne hos potensielle søkere.