Lærlingside for Marthinsen & Duvholt
Lærlingside for Marthinsen & Duvholt
Marthinsen & Duvholt ønsker å tiltrekke seg gode lærlinger til bransjen. De er en godkjent, seriøs lærebedrift, og vil vise at de følger med i tiden. Med lærlingside fra Jobbsys.no, fikk de et produkt som speiler dette.
fra å utlyse en ledig lærlingplass
Hvert år utlyser Marthinsen & Duvholt ledige lærlingplasser. Søknadsmottaket er knyttet til deres konto på jobbsys.no. Fullteksten blir publisert på portalen, og kandidatene søker enkelt ved å trykke på søkeknapp. Dette gjør utvelgelsesjobben enklere og mer oversiktlig, og videre prosess med intervjuinnkalling, avslag og ansettelse går via vår søkerhåndtering.
Til å tenke gjennom hele kandidatreisen
Men hva med de potensielle lærlingene? Kan en enkel stillingstekst informere en lærlingkandidat godt nok og trigge til søk? Marthinsen & Duvholt ville tenke nytt og samtidig vektlegge at de er en seriøs bedrift. De laget en film som viser en lærlings arbeidsdag i bedriften, og ønsket en egen lærlingside som er knyttet opp mot nettsiden deres. Verdien ligger i å skape innhold med relevant informasjon som appellerer til målgruppen.
Tilpasset ung målgruppe
Lærlingsiden formål er å vekke interesse hos jenter og gutter i ung alder. «Tone of voice», layout og informasjon er tilpasset en målgruppe som er på vei ut i arbeidslivet. Samtidig skal siden informere og trygge foreldre/pådrivere på en måte som bekrefter at dette er et bra sted for deres unge håpefulle.
Intervjuene av tidligere og nåværende lærlinger skaper en arena der ungdom kommuniserer til ungdom og forteller om sine opplevelser og erfaringer. Det er verdifullt å få innblikk i en lærlings hverdag fra en som selv har gått løpet.
For Marthinsen & Duvholt var det essensielt at lærlingsiden gjenspeilet resten av nettsiden med samme layout og utseende, samtidig som den skulle appellere til de unge